Share :
Rundtur Tjøme sentrum - Rød - Dirhue - Barkevika - Gon
Turen starter i Tjøme sentrum, gå vestover på Barkevikveien som starter rett nord for lokalene til Tjøme Golfklubb.

Følg veien gjennom golfbanen til 2 kryss, der du begge gangene velger veien i vestlig retning og ankommer snart inn på Rød-Dirhue plante og dyrefredningsområde.

Rød-Dirhue plante og dyrefredningsområde
Området omfatter 632 mål landareal og 136 mål i sjøen.
Det er meget variert natur i området, fra tett skog, sumpterreng, høye knauser og svaberg. Følg veien langs steingjerdet helt til enden og tar stien som starter til venstre like før porten inn til den private eiendommen.

Her er det sykling og ridning forbudt. Følge den brede stien sørover i terrenget og over en liten gangbro.

Etter et stykke videre er det en alternativ rute/avstikker til venstre, opp til lykta Barkevik øvre. Turen opp dit gir en flott utsikt og anbefales på neste rundtur. Fortsett rett frem, forbi noen større jettegryter på venstre hånd.

Bekkevika badeplass består av flere små sandstrender og en del glatte svaberg. Stedet ligger like ved Langvika og er delvis beskyttet mot solgangsbrisen. Fin asfaltert gangvei fra Langeviksveien, eventuellt litt kortere kupert sti over knausen direkte fra parkeringsplassen. Tretrapp ytterst gjør at man lett kommer seg fram over svabergene.

Bekkevika badeplass: Sandstrendene har varierende bunnforhold, fra flott sand til steiner og tang. Muligheter for hopping på utsiden av svabergene.

Foto: Anne Grete Fon

Feedback

0.00
  • Icon star
Rating of the activity

Reviews

No review has been created

Tjøme sentrum: Bekkevika - Skrålevika - Dirhue - Barkevika - Gon

• 0.5 - 6 years old
  • Parking
  • Outdoor

Similar activities you may like